internet browserSkal din hjemmeside have gennemslagskraft og komme ud til en bestemt målgruppe med et budskab, så skal man i dag arbejde for det. Er du en virksomhed så skal man tage markedsføring på nettet seriøst, da stort set alle købsbeslutninger træffes på nettet eller bliver påvirket af information på nettet. Du kender det sikkert selv, er man på jagt efter et nyt produkt så tjekker man lige om der er anmeldelser af det på nettet eller om priserne er lavere her end i de fysiske butikker.

Kort sagt så kan det virke som man er usynlig hvis man ikke er tilstede online, da det er her kunderne er.

Hvordan laver man markedsføring på nettet?

Man kan skabe trafik til sin hjemmeside på flere måder, men i bund og grund hanler det om at være synlig online. Hvilken strategi man skal benytte kan variere, da den målgruppe man går efter at ramme kan findes forskellige steder.

SEO

De fleste danskere starter deres jagt efter information på en søgemaskine, og i Danmark er det google der er den største. Det er vigtigt at man bliver fundet på søgninger der relaterer sig til ens hjemmesides indhold, og det kræver et godt stykke arbejde, og selve disciplinen kaldes for søgemaskineoptimering (SEO).

Google Adwords

Helt øverst i søgeresultaterne på google findes en række resultater som er betalte, og denne form for annoncering på google kan alle oprette. Det kræver at man opsætter en kampagne i Googles system. Der afregnes per klik og ikke per visingen.

Facebook

Med en virksomhedsprofil på Facebook kan du komme i kontakt med din målgruppe, og opbygge en relationer til dine læsere eller kunder. Hvis man vælger at være på Facebook, så er det vigtigt at holde profilen vedlige, ellers kan det i værste fald give andre end negativt indtryk, men forstå man at pleje sin Facebook side, så er det et godt redskab.